Hop til hovedindholdet

Naturvidenskabernes Hus logo

Produktforbedringer og innovation i relation til hårde hvidevarer og støvsugere


Dato og tid

Onsdag d. 1. august 2018 kl. 09:00 til søndag d. 30. juni 2019 kl. 17:00

Tilmeldingsfrist

Søndag d. 16. juni 2019 kl. 10:00

Sted

Electrolux Home Products Denmark A/S, Strevelinsvej 38-40, 7000 Fredericia Electrolux Home Products Denmark A/S
Strevelinsvej 38-40
7000 Fredericia

Produktforbedringer og innovation i relation til hårde hvidevarer og støvsugere


Arrangementsbeskrivelse

Electrolux logo
Læs mere om Electrolux her


Eleverne skal i dette forløb løse en problemstilling ift. hårde hvidevarer, som Electrolux stiller. Via en kreativ og praktisk proces skal gruppen komme med bud på et løsningsforslag, der præsenteres for Electrolux.



Oplevelser og aktiviteter på virksomheden
 
Forløbet strækker sig over ca. syv uger, hvor der er to aktiviteter på virksomheden og én på skolen. Eleverne vil undervejs møde rollemodeller fra salg, marketing, service og product line. Der er følgende faser i forløbet:

Fase 1: 
Besøg på Electrolux 
Besøget starter med et oplæg om virksomheden. Derefter får eleverne en opgave, hvor de bl.a. skal rundt i virksomhedens showroom, inden de får præsenteret 2-3 problemstillinger ift. virksomhedens produkter – hvidevarer, støvsugere og elektriske køkkenmaskiner. Eleverne får typisk produkter stillet til rådighed af Electrolux.

Se problemstillinger fra sidste år HER.

Fase 2: 
Arbejde i klassen 
Eleverne arbejder gruppevis i klassen med idegenerering og løsningsforslag til problemstillingen, samt formidling af disse.

Fase 3: 
Præsentation for virksomheden 
På en ”minimesse hos virksomheden picther eleverne deres løsningsforslag for Electrolux-medarbejdere som giver respons på forslaget.

Præsentation for Electrolux af løsningsforslag.

Emnefelt og problemstillinger 
Eleverne skal i dette forløb løse en konkret problemstilling, som Electrolux stiller.

Ved kreativ problemløsning skal gruppen præsentere et løsningsforslag, der præsenteres hos Electrolux. Electrolux giver feedback på præsentationen.

Forløbet kan anvendes ift. ideudvikling og præsentationsteknikker i fagene teknologi, design og innovation - eller kan være grundlag for et SO-projekt.

Forberedelser forud for besøgskonceptet
Inden mødet med Electrolux forberedes følgende:

  • Hvilke elektriske hjælpemidler findes i hjemmet? Lav en liste
  • Vælg et produkt fra listen og kom med forbedringsforslag

 

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >