Indlæser
Udvikling og fremstilling af vacciner kræver forskellige faglige kompetencer
Dato og tid
Torsdag d. 4. april 2019 kl. 09:00 til 16:00
Tilmeldingsfrist
Onsdag d. 3. april 2019 kl. 16:00
Sted
Brenntag,
Smedetoften 3,
3600 Frederikssund
Brenntag
Smedetoften 3
3600 Frederikssund
Udvikling og fremstilling af vacciner kræver forskellige faglige kompetencer
Arrangementsbeskrivelse
Oplevelser og aktiviteter på virksomheden
Dagen starter med en fælles kort introduktion om virksomhedens mål og de udfordringer, som Brenntag står overfor.
Herefter inddeles eleverne i to hold med ca. 10 elever på hvert hold.
Hold 1+2:
Fælles oplæg om:
- Vacciner og adjuvanter
- Virksomhedens roller
- Renheden (hygiejnen og vigtigheden deraf)
Hold 1 (1,5 t):
- Laborant to elever
- Forskning og Udvikling
Hold 2 (1,5 t):
- Elektriker to elever
- Smed to elever
- Industrioperatør to elever
- Rød to elever
Hold 1+2 (30 min.)
Fælles afslutning, hvor eleverne får mulighed for at stille spørgsmål.
Se program for dagen HER.
Emnefelt og problemstillinger
Målet er, at eleverne oplever, hvor mange forskellige kompetencer, det kræver for en virksomhed som Brenntag Biosector at udvikle og producere adjuvanter.
Eleverne vil høre om vigtigheden af vacciner, samt hvilken forskel netop vaccinerne hos Brenntag Biosector gør, og hvorfor Brenntag Biosector er med til at gøre en forskel.
Foreberedelser forud for besøgskonceptet
Der er en forventning om, at eleverne kender til virksomheden og deres arbejdsområde. Det betyder, at de ved, hvad vacciner er. Desuden bør eleverne havde undersøgt virksomheden på deres hjemmeside.
Der kan arbejdes med temaet i biologi.
Eleverne er inden besøget præsenteret for de fire forskellige faggrupper (ift. uddannelsen, indholdet, m.m.), som eleverne vil møde på virksomhedsbesøget:
- Laborant
- Elektriker
- Smed
- Industrioperatør
- Forskning, R&D
OBS!
Eleverne skal klæde om på virksomheden før de må komme ind på fabrikken
Der gives frokost på dagen
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >