Hop til hovedindholdet

Naturvidenskabernes Hus logo

Kodehuset


Dato og tid

Onsdag d. 2. oktober 2019 kl. 09:00 til 12:00

Tilmeldingsfrist

Søndag d. 1. september 2019 kl. 16:00

Sted

House of Code, Edisonsvej 2, 5000 Odense House of Code
Edisonsvej 2
5000 Odense

Kodehuset


Arrangementsbeskrivelse

Et samarbejde mellem
    Odense Kommune logo  og
House of codes logo
Læs mere om House of Code her


Hvordan
udvikler man spil og apps til en smartphone? Og hvilke kompetencer kræver det egentlig? Besøg House of Code og prøv kræfter med at udvikle dit eget spil og få feedback fra professionelle udviklere!

OPLEVELSER OG AKTIVITETER HOS VIRKSOMHEDEN
Hos virksomheden House of Code møder eleverne app-udviklere, der udvikler apps som Skyfish, Stofa WebTv og Vild Mad. 

På dagen oplever eleverne hverdagen hos en moderne IT-virksomhed. De hører også kvindelige medarbejdere fortælle om, hvorfor de har valgt en karrierevej indenfor IT-branchen. 

Dagen er en kulmination på elevernes eget arbejde med spiludvikling, som de selv har prøvet kræfter med på skolen. Hos House of Code får eleverne feedback på deres arbejde af professionelle IT-udviklere. 

Eleverne præsenterer deres spil i grupper af 2-3 personer, og herefter har de mulighed for at få feedback og gode råd til kodning af medarbejderne på House of Code.

Se program for dagen HER.

FORBEREDELSER FORUD FOR BESØGET
Forløbet indledes ved, at en virksomhedsrepræsentant kommer ud i klassen og præsenterer House of Code samt elevernes udviklingsopgave. 

Pigerne skal forud for besøget:

 

Odense Kommune logo”Odense Kommune opfordrer virksomheder inden for automation, it- og robotteknologi til at deltage for at støtte op om indsatsen ”Børnene i Robotbyen”, der skal ruste børn og unge til fremtidens samfund og arbejdsmarked.”

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >